onsdag 16 december 2009

Överflöd - Dagens skrivpuff

Om man inget har, kan man då säga att man har ett överflöd av ingenting? Om ingenting finns, är det i så fall något? Och om det är något, då är det alltså ett överflöd av det. Ett ingenting som omvandlat till något svämmar över.
För mycket. Helt enkelt alldeles för mycket. Något blev det som gjorde att det inte gick längre. Stå ut blev övermäktigt. Droppen, den berömda.
Det var du som till slut fick mig att inse. Inse att detta är inte jag. Inte mitt liv. Länge har jag levt det utan att förstå. Dina sårande ord fick mina ögon att öppnas. Droppen blev till tårar som tvättade mina ögon rena från fjäll.
Jag såg och insåg. Snart har det försvunnit. Mitt liv har runnit mellan mina fingrar utan att jag greppat det. Ett överflöd av dagar har stänkt upp på mina leriga stövlar. Inte tillräckligt för att rena. Renade gjorde droppen som svämmade över mina ögon och mitt hjärta.
Jag tar tillbaka mitt liv och går vidare.

1 kommentar:

  1. Vilken underbar text!!!
    Jag föll verkligen pladask för den.
    Kanske för att man kan identifiera sig med henne.

    SvaraRadera

Nu har jag flyttat till http://ettiebee.blogspot.com, välkommen dit istället!