tisdag 4 augusti 2009

Sex enligt schema

Eller efter TV-utbudet som föreslås i Aftonbladet. Tror inte jag kan tänka mig nåt värre... (Förutom söndrig diskmaskin, dårå...)

Söndag kväll vid köksbordet. Mor ropar på far i huset; -"Älskling, nu ska vi planera in veckans aktiviteter". Fadern kommer hasandes, gillar inte att göra upp listor. Vill ta dan som den kommer. Jaja, han slår sig ned.

Först radas barnens aktiviteter upp. Någon ska skjutsas dit. En annan ska hämtas där. Hon ska ha det. Han behöver inte det. O s v. Sen är det matens tur. Frys och kyl är inventerade. Middagar placeras ut jämnt över vardagarna, handlar till helgen igen.

Jahapp. Då var det klart. Nu över till oss. "Ska vi köra samma dagar denna veckan? Hinner du då?" "Nja, jag ska träna också. Sen är det ju fotboll på lördag." Mor snörper på munnen. Vill bli klar med planeringen så hon kan sätta sig vid datorn och surfa lite. "OK, vi skippar sexet denna veckan då. Får se om vi kan klämma in fler tillfällen nästa vecka istället. Blir det bra, älskling?"

Ljuva livet! Eller hur?

Nejtack för min del. Vad tycker ni om detta? Ska man kludda ner sex i kalendern och köra det stenhårt? Och om man går efter TV-tablån - hur gör man med repriser? *blink*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu har jag flyttat till http://ettiebee.blogspot.com, välkommen dit istället!