onsdag 3 juni 2009

Dagens outfit - Klä sig som en 25-åring

Nej, det kommer inte att komma upp några bilder på dagens outfit här. Inget ont om de ställen där det förekommer, men det blir inget poserande framför kameran för min del.

Anledningen till att jag låter bli? Främst att jag tror att intresset för en medelålders kvinnas utstyrsel kanske inte är det största? Vem vill se det? Undantaget vissa av mina "sisters in age", typ Lena Ph, Pernilla Wahlgren & Co. I deras utstyrslar finns det nog ett visst nyfikenhetsvärde. Jag gillar mode och kläder så det beror inte på det att jag låter bli. Tror inte heller att jag skulle skämma ut mig allt för mycket i klädväg. Men...

Alltså... Ibland (faktiskt för det mesta) så blir jag så j-a trött på tjejers/kvinnors inställning till varandra! Varför, varför, kan vi inte unna varandra framgång och glädje? Varför ska det skina igenom grönt av avundsjuka mellan de frammanade leendena när en medkvinna lyckas med något? Vad är det som är så hemskt med att någon annan gör något bättre än vad jag gör? Eller har en snyggare klänning? För att inte snacka om kropp! Och det är ändå subjektivt så det förslår! Av någon konstig anledning så är ju de flesta uppskattade av åtminstone sin egen karl.

Så varför bry sig? På negativt sätt, menar jag. Varför inte bara gratulera? För egen del så har jag fått höra att jag "klär mig som en 25-åring". Hmmm, måste tänka efter... Hur klär sig en sån? Jeans, topp, kanske kjol nångång? Ja, då stämmer det nog, jag klär mig som en sån! Och det är tydligen förbjudet. Jag är ju så gammal som snart 45. Hemska jag! Kan det kanske vara så att det ligger ett litet uns avundsjuka i detta? Pyttelite? Kanske de anser att jag ser bra ut i det jag tar på mig? Och kanske de anser att de själva inte ser riktigt lika bra ut?

Blir så matt... hur orkar man? Varför kan man inte bara låta andra vara som de är? Jag tycker nog att min tid är betydligt mer värdefull än så. Den vill jag använda till positiva saker, inte sucka över andra och tugga människokött så fort jag får tillfälle. Nu ödslade jag dock några minuter på att ösa galla, var bara tvungen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu har jag flyttat till http://ettiebee.blogspot.com, välkommen dit istället!