måndag 15 juni 2009

Tolka tecken

Om jag ska våga mig på att tolka de tecken jag fått de senaste dagarna så ser det ljust ut. Åh, jag hoppas det stämmer!

Började med att jag skulle kolla saldot på kontot så jag vågade mig på att handla lite. Oj, då hade skattepengarna kommit in! Jag som har fått betala in de senaste åren hade faktiskt glömt (kan man det???) att de skulle komma.

Se'n skulle vi åka till IKEA och kolla på garderober. En söndag. Lycka till tänkte jag i mitt stilla sinne. Stiger in och närmar oss rätt avdelning. Rakt fram står den. Rätt pris. Snygg. Vad är haken? Är det slut på lagret, kanske? Nej, det stod inget om det. Skynda till lagret och hämta 2 stycken, snabbt som ögat.

Åker hem och börjar på att gräva i trädgården och fullföljer allt jag tänkt. Wow! Efter det är det dags för garderobhopsättning. Alla skruvar finns. Inget fattas!
Min nedräkning på reg-skyltar rullar på som tåget. Platespotting istället för trainspotting. Nu ska jag bara ha 888 så sitter det jag vill ha som en smäck! Det måste bara bli rätt nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu har jag flyttat till http://ettiebee.blogspot.com, välkommen dit istället!