onsdag 10 februari 2010

Award

Döm om min förvåning - och glädje - när jag fick denna award av Sissan!

Tack snälla. Uppmuntran och uppskattning kan man aldrig få nog av. För mig är det extra roligt att få det här där jag verkligen försöker ägna mig åt mitt skrivande. Skrivpuffarna har satt fart på mig och jag hittar dagligen nya, intressanta skribenter att lära och inspireras av.

Till awarden hör en utmaning där jag ska skicka den vidare till sju andra kreativa bloggare och det ska jag försöka. Inte för att det är svårt att hitta sju stycken, nädå. Det är bara tiden som ställer till det.
Dessutom ska jag berätta sju - mer eller mindre hemliga -saker om mig själv. Hmmm, eftersom jag skriver anonymt här så kan det ju bli lite knepigt. Tänk om nån räknar ut vem jag är? *s* Risken är nog inte överhängande, men det blir inga löpsedelsavslöjanden denna gången.
Sju "avslöjanden" om mig:
  1. När jag var liten  - och blygare än de flesta - satt jag under bordet när vi hade främmande eller var borta hos nån. Gärna med en bok. I min egen värld.
  2. Jag har en mer "offentlig" blogg där jag skriver varje dag, med namn och allt. Där kan jag inte öppna mig som jag vill med mina texter. Inte än.
  3. Velar mellan att berätta min historia som den är eller bara plocka korn ur den. Berätta ska jag!
  4.  Älskar ensamhet men inte att känna mig ensam.
  5. Är en stavnings- och syftningsnörd. På gott och ont :-)
  6. Var en baddare på att gå på styltor när jag var liten, har inte testat om jag kän numera. Det kanske är som att cykla?
  7.  Jag har alldeles nyss sagt upp mig för att satsa på mig, mitt skrivande och ett eget företag. Hjälp!
Så är det de andra som ska få awarden. Jag skickar den till dessa eminenta skribenter:
Escargot
Novellbloggen
Beppan
Tittelina
Marmoria
Mikaela
Pia

4 kommentarer:

  1. Tack Ettie, tusen tack! Jag har redan fått den två gånger, så jag bestämmer mig för att bara luta mig tillbaka och ta emot den här gången. Tack än en gång och lycka till m punkt nummer sju!

    SvaraRadera
  2. Oh, tack så hemskt, hemskt mycket! Så fort jag får tid ska jag anta utmaningen och skicka utmärkelsen vidare.

    SvaraRadera
  3. Tack snälla! Så glad jag blev över att få en utmärkelse av dig!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag är MYCKET varmt hedrad och glad över att få denna uppskattning av dig. Det var en VERKLIG skrivpuff :-) Väldigt roligt då jag ej har skrivit på så många år och ger mig ytterligare inspiration. Tack,tack,tack!

    SvaraRadera

Nu har jag flyttat till http://ettiebee.blogspot.com, välkommen dit istället!