söndag 10 januari 2010

En puff i rätt riktning

Hur länge som helst har jag tänkt på att skriva. Just bara tänkt, mer har det inte blivit. Nå'n liten dikt eller text som hamnat i burken och inte visats upp har väl åstadkommits, men inte riktigt räknats.

Nu - efter att ha trillat in på SkrivPuff - så blir det några dagar i veckan som får en stunds skrivande.
Fritt tänkande, utan krav på prestation. Så försöker jag ställa mig till det jag skriver.
Det fungerar ganska bra och jag är lika nyfiken varje morgon. Vad blir det idag?

Som för många andra är det tiden som ställer till det. Kluvenheten som ständigt frodas. Jobb, hemmasysslor, familjen, träning (alldeles för lite) och lite annat smått och gott. Det tar tid och det blir inte mycket över till den där texten som ska produceras. Bok är det som önskas men i väntan på det är det puffar som tillverkas.

Jag tycker det är  väldans roligt att få kommentarer från er och jag försöker verkligen återgälda det. Ibland fungerar det, men ofta så finns den inte där. Tiden. Eller för den delen orken om klockan visar på sen timme.

Har ett litet världsligt problem med kommenterandet också. Eftersom jag har mer än en blogg så är det bökigt. På den andra är jag helt öppen med bild, namn och allt. Här har jag tänkt vara anonym och får därför hela tiden försöka komma ihåg att ändra identitet när jag ska skriva kommentarer. På en del ställen går det inte alls, möjligheten till Namn/adress finns inte. Någon som har en lösning på dagens i-landsproblem? Har kollat lite smått på Open id men inte orkat ta tag i det.

I väntan på det så gör jag så gott jag kan :-)

1 kommentar:

  1. Härlig text om ditt intresse och finnandet av skrivpuff. Härligt är det att få skriva när lusten faller på.

    Jag älskar med kommentarerna hos mig, men är emellanåt dålig på att hinna läsa andras texter och då även oxå kommentera. Men det ena ger det andra.... eller hur.

    Välkommen till skrivpuff.

    Har tyvärr inte svar på i-landsfrågan.....

    SvaraRadera

Nu har jag flyttat till http://ettiebee.blogspot.com, välkommen dit istället!