onsdag 13 januari 2010

Kursen inställd på deckarskrift

Jag är väl inte direkt inne på just denna genren men kan ändå inte låta bli att känna mig sugen. På skrivarkurs, alltså. Har inte möjlighet att närvara mer än på distans, men vet att även det kan få en att komma igång.
Kanske skulle ta tag i det igen, utöka Skrivpuffandet med att se till att skriva mer varje dag. Ge det tid.
Jag känner ju hur jag slappnar av och bara låter orden komma när jag väl sätter mig och fantiserar fritt.

Imorgon ska jag börja med att bearbeta min nuvarande situation och se till att det kommer in fler skrifter i vardagen. Har en fundering som kanske kan funka, ett upplägg för att få upp flytet. Imorgon!

1 kommentar:

  1. Tänker ungefär som du. Har en typ av spänningsroman i huvudet som jag funderar på hela tiden (nästan ;-)).

    Men om det blir en bok eller inte, står skrivet i stjärnorna.

    Lycka till med både din livssituation och eventuella bok!

    SvaraRadera

Nu har jag flyttat till http://ettiebee.blogspot.com, välkommen dit istället!